DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Cestování s Mustangem

Cestování.

I na tak malém stroji se dá celkem dobře cestovat. Podmínkou je ovšem dobrý technický stav. Jakékoliv drobné závady, které při jízdách kolem baráku nevadí, mohou být na cestě velmi nepříjemné.  Popíšu zde malou přípravu stroje.

 

 

 

- Dofouknout pneumatiky (2-2,5 baru)

- Dotankovat

- Zkontrolovat množství oleje v převodovce

- Namazat a případně napnout řetěz.

- Zkontrolovat nastavení jehly karburátoru, jestli není její uchycení volné.

- Zkontrolovat lanka, jestli se netřepí. Pokud ano, ihned je vyměnit.

- Zkontrolovat chod spojky, jestli neklouže. Je-li třeba, vyměnit lamely.

- Zkontrolovat světla, funkci přepínání světel.

- Namazat pohybující se části : páčky, lanka atd.

- Zkontrolovat, případně seřídit chod motoru

- Dotáhnout šrouby a matice

- Zkontrolovat stojánek

- Vyčistit výfuk

 

Je vhodné si přibalit s sebou ještě k doporučenému nářadí pár náhradních dílů, které se často vyměňují. Např. plynové a brzdové lanko, řetězovou spojku, dvě svíčky, kondenzátor, kus kabelu, fajfku, nějaký ten šroubek s matičkou, plastové stahovací pásky, duši. Přibalíme i motorový olej.

 

Pak už záleží na tom, na jak dlouho chceme vyrazit. Tomu přizpůsobíme potraviny, finance a množství oblečení. Nezapomeneme oděvy do nepříznivého a chladného počasí.

 

Pro všechny věci je výborný  nosič za sedačkou, jako ho má ve standardní výbavě Simson. Mustang se dá celkem bez problémů tímto nosičem dovybavit. Pokud ho nemáme, dáme věci do batohu a povolíme popruhy tak, aby si batoh sedl za řidiče na sedlo. Popruhy jen batoh udržují do stran. Tímto krokem neneseme celou váhu batohu a nebolí záda. Můžeme i zavazadlo přivázat k zadní části sedla.

 

Pro cestu je nejlepší si vybrat pěkné teplé počasí. Počítejte s tím,  že na malém motocyklu se nedá pospíchat. Průměrná rychlost se pohybuje kolem 30 km/h, na lepších silnicích až  45 km/h. Počet ujetých kilometrů za jeden den počítejte tak do 250 km. Je velmi vhodné dělat asi po 50 ujetých kilometrech malou přestávku a krátce se projít. Jinak potom bolí hrozně zadek a člověk pak už vůbec neví, jak má na motorce sedět.

 

Počítejte s tím, že i přes veškerou péči o stroj a dobrou přípravu před jízdou se objeví nějaká ta závada. Výhodou je, že i dnes se dá koupit hodně náhradních dílů, na vesnici bývá dobrý automechanik a sehnat někoho se svářečkou také nebývá problém. V nejhorším případě se motocykl dá naložit prakticky do každého auta a odvézt domů.

 

Tak teď už jen zbývá popřát šťastnou cestu.